Ρώσοι στην υποπαγετώνη λίμνη της Ανταρκτικής, εξερεύνηση της λίμνης Βοστόκ
29 Ιουλίου 2024,
Ρώσοι επιστήμονες πρόκειται να διεισδύσουν στη λίμνη κάτω από τους πάγους της Ανταρκτικής
Ρώσοι επιστήμονες σχεδίαζαν να διεισδύσουν στην υποπαγετώνη λίμνη της Ανταρκτικής

Υπηρεσία Τύπου της Alfa-Bank
Ρώσοι επιστήμονες σκοπεύουν να αναπτύξουν τεχνολογίες που θα καταστήσουν δυνατή για πρώτη φορά την εξερεύνηση της λίμνης Βοστόκ, κρυμμένη κάτω από το στρώμα πάγου της Ανταρκτικής, χωρίς να διαταραχθεί το μοναδικό της οικοσύστημα. Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Ερευνών Αρκτικής και Ανταρκτικής (AARI) Alexander Makarov δήλωσε στο RIA Novosti .
Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, άνοιξε ένα νέο συγκρότημα διαχείμασης στον ρωσικό πολικό σταθμό Vostok στην κεντρική Ανταρκτική, το οποίο θα γίνει η βάση για μεγάλα επιστημονικά έργα, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας στην υποπαγετώνη λίμνη Vostok.
«Πρέπει να δημιουργήσουμε μια τεχνολογία που θα μας επιτρέψει να διεισδύσουμε σε ένα υδάτινο σώμα που βρίσκεται κάτω από το στρώμα πάγου της Ανταρκτικής για εκατομμύρια χρόνια χωρίς να διαταράξουμε το μοναδικό της οικοσύστημα», είπε ο Μακάροφ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η μελέτη της λίμνης και των ιζημάτων του βυθού της θα είναι καθήκον των Ρώσων επιστημόνων για τις επόμενες δύο δεκαετίες. Η λίμνη Βοστόκ είναι ο μεγαλύτερος υποπαγετικός όγκος νερού στον κόσμο. Ανακαλύφθηκε στα τέλη του 20ου αιώνα στην περιοχή του ρωσικού ανταρκτικού σταθμού Vostok, από τον οποίο έλαβε το όνομά του.
Η έκταση της λίμνης είναι περίπου 16 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα, η οποία είναι ελαφρώς μικρότερη από την περιοχή της λίμνης Λάντογκα και το βάθος φτάνει τα 1,2 χιλιάδες μέτρα. Για εκατομμύρια χρόνια, το οικοσύστημα της λίμνης παρέμενε απομονωμένο από εξωτερικές επιρροές κάτω από ένα πάχος πάγου που έφτανε τα 4 χιλιόμετρα. Το πρώτο άνοιγμα της λίμνης έγινε στις 5 Φεβρουαρίου 2012 και σήμερα είναι ένα από τα λιγότερο μελετημένα μέρη στον πλανήτη.
Προηγουμένως, οι επιστήμονες αποκάλυψαν την επίδραση του φαινομένου El Niño στο στρώμα πάγου της Ανταρκτικής.
Ρώσοι επιστήμονες πρόκειται να διεισδύσουν στη λίμνη κάτω από τους πάγους της Ανταρκτικής
Ρώσοι επιστήμονες σχεδίαζαν να διεισδύσουν στην υποπαγετώνη λίμνη της Ανταρκτικής

Υπηρεσία Τύπου της Alfa-Bank
Ρώσοι επιστήμονες σκοπεύουν να αναπτύξουν τεχνολογίες που θα καταστήσουν δυνατή για πρώτη φορά την εξερεύνηση της λίμνης Βοστόκ, κρυμμένη κάτω από το στρώμα πάγου της Ανταρκτικής, χωρίς να διαταραχθεί το μοναδικό της οικοσύστημα. Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Ερευνών Αρκτικής και Ανταρκτικής (AARI) Alexander Makarov δήλωσε στο RIA Novosti .
Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, άνοιξε ένα νέο συγκρότημα διαχείμασης στον ρωσικό πολικό σταθμό Vostok στην κεντρική Ανταρκτική, το οποίο θα γίνει η βάση για μεγάλα επιστημονικά έργα, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας στην υποπαγετώνη λίμνη Vostok.
«Πρέπει να δημιουργήσουμε μια τεχνολογία που θα μας επιτρέψει να διεισδύσουμε σε ένα υδάτινο σώμα που βρίσκεται κάτω από το στρώμα πάγου της Ανταρκτικής για εκατομμύρια χρόνια χωρίς να διαταράξουμε το μοναδικό της οικοσύστημα», είπε ο Μακάροφ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η μελέτη της λίμνης και των ιζημάτων του βυθού της θα είναι καθήκον των Ρώσων επιστημόνων για τις επόμενες δύο δεκαετίες. Η λίμνη Βοστόκ είναι ο μεγαλύτερος υποπαγετικός όγκος νερού στον κόσμο. Ανακαλύφθηκε στα τέλη του 20ου αιώνα στην περιοχή του ρωσικού ανταρκτικού σταθμού Vostok, από τον οποίο έλαβε το όνομά του.
Η έκταση της λίμνης είναι περίπου 16 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα, η οποία είναι ελαφρώς μικρότερη από την περιοχή της λίμνης Λάντογκα και το βάθος φτάνει τα 1,2 χιλιάδες μέτρα. Για εκατομμύρια χρόνια, το οικοσύστημα της λίμνης παρέμενε απομονωμένο από εξωτερικές επιρροές κάτω από ένα πάχος πάγου που έφτανε τα 4 χιλιόμετρα. Το πρώτο άνοιγμα της λίμνης έγινε στις 5 Φεβρουαρίου 2012 και σήμερα είναι ένα από τα λιγότερο μελετημένα μέρη στον πλανήτη.
Προηγουμένως, οι επιστήμονες αποκάλυψαν την επίδραση του φαινομένου El Niño στο στρώμα πάγου της Ανταρκτικής.
--------------
Πάνω από τη λίμνη Βοστόκ: Νέα ρωσική βάση στην Ανταρκτική
12 Φεβρουαρίου 2024

Φέτος 2024 - τον Νοέμβριο, δηλαδή μέχρι την αρχή της σεζόν - στον ρωσικό σταθμό της Ανταρκτικής "Vostok", που βρίσκεται σε βολική τοποθεσία στον πόλο της απροσπέλασης (για να μην πάει κανείς άλλος εκεί), ένα νέο πενταώροφο συγκρότημα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία. Σχετικά με τα σχέδια κατασκευής μιας δομής που θα παρέχει άνετη διαμονή για 12-13 άτομα όπου η θερμοκρασία το καλοκαίρι σπάνια ανεβαίνει πάνω από -36 και το χειμώνα, με χαρακτηριστική ταχύτητα ανέμου 250 χιλιομέτρων την ώρα, τείνει να πέσει στα -90, όπου το υψόμετρο και το κλίμα καθορίζουν σχεδόν το διπλάσιο της ατμοσφαιρικής πίεσης χαμηλότερη από το συνηθισμένο και τίποτα δεν εμποδίζει την κοσμική ακτινοβολία να φτάσει στον πάγο, όπως αναφέρεται σε μια από τις παλιές δημοσιεύσεις . Και κάπως έτσι, ξεκίνησε η διαδικασία. Τέσσερα χιλιόμετρα πάνω από την κεκλιμένη επιφάνεια της υποπαγετώνης λίμνης Βοστόκ, χτίζεται μια νέα βάση των ρωσικών τρίχρωμων χρωμάτων.

Σταθμός Βοστόκ: Ρωσικό φυλάκιο στον Πόλο της Απροσπέλασης
Ακρόπολη επαρκής27 Απριλίου 2022
...Δεν μπορούμε να πούμε ότι όλα πήγαν χωρίς επεισόδια. Για παράδειγμα, η πρώτη ιδέα, έχοντας κατασκευάσει μια αρθρωτή δομή στην Αγία Πετρούπολη και την έστειλε στην Ανταρκτική χρησιμοποιώντας τη μπλε μαγεία των Russian Post, δεν λειτούργησε. Το δέμα ήταν γεμάτο, αλλά δεν κουνήθηκε, αφού μέσα σε αυτό βρισκόταν πλέον το ταχυδρομείο στον πόλο του δυσπρόσιτου στον οποίο έπρεπε να κινηθεί. Έπρεπε να πάω πολύ.

Εκπλήξεις της υποπαγετώνης λίμνης Βοστόκ: Τι ανακαλύψαμε
Ακρόπολη επαρκής14 Ιανουαρίου 2022
Το συνολικό βάρος των δομικών μερών, των υλικών και των μηχανισμών που απαιτούνται για την εγκατάσταση της κατασκευής στο εργοτάξιο έφτασε τους 7.000 τόνους. Ακόμη περισσότερο, όπως αποδείχθηκε, - 8.000 τόνοι - απαιτούνταν καύσιμα για να μεταφερθεί ένα τέτοιο φορτίο στην Ανταρκτική δια θαλάσσης και στη συνέχεια στην κορυφή του θόλου των πάγων με τρένο με έλκηθρο. Σύνολο: 15 χιλιάδες τόνοι φορτώθηκαν σε δύο πλοία ξηρού φορτίου, ένα δεξαμενόπλοιο και ένα παγοθραυστικό, τα οποία παρείχαν συνοδεία της συνοδείας στο ρωσικό λιμάνι της Ανταρκτικής.

Δεν είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς ότι ένα «λιμάνι» στην Ανταρκτική δεν διαφέρει πολύ από μια «μη εξοπλισμένη ακτή». Αλλά ακόμη και εδώ όλα αποδείχθηκαν πιο περίπλοκα από το αναμενόμενο. Τα πεδία πάγου που καλύπτουν τις προσεγγίσεις στο Progress έκλεισαν σφιχτά τον Δεκέμβριο του 2021. Το ντίζελ παγοθραυστικό «Captain Khlebnikov», που συνήθως εδρεύει στη Nakhodka, χρειάστηκε 26 ημέρες για να κόψει 100 χιλιόμετρα στην «ακτή»... Παρεμπιπτόντως, η πρόσβαση των πυρηνικών παγοθραυστικών στην Ανταρκτική απαγορεύεται από διεθνείς συμφωνίες και στα τέλη του 2021 εξακολουθούσε να πιστεύεται ότι έπρεπε να ληφθούν υπόψη. Το ότι ήταν δυνατό να σταλεί ατομικό με ήσυχη τη συνείδησή του έγινε γνωστό μόνο στο δρόμο της επιστροφής.

Η εκφόρτωση και η μεταφορά μιας μάζας ρεκόρ για την Ανταρκτική σε μια απόσταση 1.500 χιλιομέτρων μέσω παρθένου πάγου - σχεδόν 10.000 τόνοι απέμειναν - έγινε επίσης ένα επίτευγμα της εποχής. Επιπλέον, σε αντίθεση με το έθιμο - προηγουμένως η αεροπορία δεν χρησιμοποιήθηκε σχεδόν ποτέ για επικοινωνία με το Vostok, λόγω του τεράστιου κινδύνου - η ανακάλυψη υποστηρίχθηκε από τον αέρα. Ενώ οι δεξαμενές χιονιού τραβούσαν σειρές από έλκηθρα, ειδικά τροποποιημένα αεροσκάφη μετέφεραν εργάτες κατασκευών από το Progress στο Vostok - και πίσω.
Μόνο αυτό το βήμα κατέστησε δυνατή τη διατήρηση της λειτουργίας εντός του χρονοδιαγράμματος. Εκεί που παραμένει αυτή τη στιγμή.
Πάνω από τη λίμνη Βοστόκ: Νέα ρωσική βάση στην Ανταρκτική
12 Φεβρουαρίου 2024
Φέτος 2024 - τον Νοέμβριο, δηλαδή μέχρι την αρχή της σεζόν - στον ρωσικό σταθμό της Ανταρκτικής "Vostok", που βρίσκεται σε βολική τοποθεσία στον πόλο της απροσπέλασης (για να μην πάει κανείς άλλος εκεί), ένα νέο πενταώροφο συγκρότημα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία. Σχετικά με τα σχέδια κατασκευής μιας δομής που θα παρέχει άνετη διαμονή για 12-13 άτομα όπου η θερμοκρασία το καλοκαίρι σπάνια ανεβαίνει πάνω από -36 και το χειμώνα, με χαρακτηριστική ταχύτητα ανέμου 250 χιλιομέτρων την ώρα, τείνει να πέσει στα -90, όπου το υψόμετρο και το κλίμα καθορίζουν σχεδόν το διπλάσιο της ατμοσφαιρικής πίεσης χαμηλότερη από το συνηθισμένο και τίποτα δεν εμποδίζει την κοσμική ακτινοβολία να φτάσει στον πάγο, όπως αναφέρεται σε μια από τις παλιές δημοσιεύσεις . Και κάπως έτσι, ξεκίνησε η διαδικασία. Τέσσερα χιλιόμετρα πάνω από την κεκλιμένη επιφάνεια της υποπαγετώνης λίμνης Βοστόκ, χτίζεται μια νέα βάση των ρωσικών τρίχρωμων χρωμάτων.
Σταθμός Βοστόκ: Ρωσικό φυλάκιο στον Πόλο της Απροσπέλασης
Ακρόπολη επαρκής27 Απριλίου 2022
...Δεν μπορούμε να πούμε ότι όλα πήγαν χωρίς επεισόδια. Για παράδειγμα, η πρώτη ιδέα, έχοντας κατασκευάσει μια αρθρωτή δομή στην Αγία Πετρούπολη και την έστειλε στην Ανταρκτική χρησιμοποιώντας τη μπλε μαγεία των Russian Post, δεν λειτούργησε. Το δέμα ήταν γεμάτο, αλλά δεν κουνήθηκε, αφού μέσα σε αυτό βρισκόταν πλέον το ταχυδρομείο στον πόλο του δυσπρόσιτου στον οποίο έπρεπε να κινηθεί. Έπρεπε να πάω πολύ.
Εκπλήξεις της υποπαγετώνης λίμνης Βοστόκ: Τι ανακαλύψαμε
Ακρόπολη επαρκής14 Ιανουαρίου 2022
Το συνολικό βάρος των δομικών μερών, των υλικών και των μηχανισμών που απαιτούνται για την εγκατάσταση της κατασκευής στο εργοτάξιο έφτασε τους 7.000 τόνους. Ακόμη περισσότερο, όπως αποδείχθηκε, - 8.000 τόνοι - απαιτούνταν καύσιμα για να μεταφερθεί ένα τέτοιο φορτίο στην Ανταρκτική δια θαλάσσης και στη συνέχεια στην κορυφή του θόλου των πάγων με τρένο με έλκηθρο. Σύνολο: 15 χιλιάδες τόνοι φορτώθηκαν σε δύο πλοία ξηρού φορτίου, ένα δεξαμενόπλοιο και ένα παγοθραυστικό, τα οποία παρείχαν συνοδεία της συνοδείας στο ρωσικό λιμάνι της Ανταρκτικής.
Δεν είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς ότι ένα «λιμάνι» στην Ανταρκτική δεν διαφέρει πολύ από μια «μη εξοπλισμένη ακτή». Αλλά ακόμη και εδώ όλα αποδείχθηκαν πιο περίπλοκα από το αναμενόμενο. Τα πεδία πάγου που καλύπτουν τις προσεγγίσεις στο Progress έκλεισαν σφιχτά τον Δεκέμβριο του 2021. Το ντίζελ παγοθραυστικό «Captain Khlebnikov», που συνήθως εδρεύει στη Nakhodka, χρειάστηκε 26 ημέρες για να κόψει 100 χιλιόμετρα στην «ακτή»... Παρεμπιπτόντως, η πρόσβαση των πυρηνικών παγοθραυστικών στην Ανταρκτική απαγορεύεται από διεθνείς συμφωνίες και στα τέλη του 2021 εξακολουθούσε να πιστεύεται ότι έπρεπε να ληφθούν υπόψη. Το ότι ήταν δυνατό να σταλεί ατομικό με ήσυχη τη συνείδησή του έγινε γνωστό μόνο στο δρόμο της επιστροφής.
Η εκφόρτωση και η μεταφορά μιας μάζας ρεκόρ για την Ανταρκτική σε μια απόσταση 1.500 χιλιομέτρων μέσω παρθένου πάγου - σχεδόν 10.000 τόνοι απέμειναν - έγινε επίσης ένα επίτευγμα της εποχής. Επιπλέον, σε αντίθεση με το έθιμο - προηγουμένως η αεροπορία δεν χρησιμοποιήθηκε σχεδόν ποτέ για επικοινωνία με το Vostok, λόγω του τεράστιου κινδύνου - η ανακάλυψη υποστηρίχθηκε από τον αέρα. Ενώ οι δεξαμενές χιονιού τραβούσαν σειρές από έλκηθρα, ειδικά τροποποιημένα αεροσκάφη μετέφεραν εργάτες κατασκευών από το Progress στο Vostok - και πίσω.
Μόνο αυτό το βήμα κατέστησε δυνατή τη διατήρηση της λειτουργίας εντός του χρονοδιαγράμματος. Εκεί που παραμένει αυτή τη στιγμή.
=============
Ολοκληρώθηκε η πρώτη 20μηνη αρκτική αποστολή του νέου ρωσικού επιστημονικού σκάφους «North Pole»
19 Μαΐου 2024
Στις 17 Μαΐου 2024, η πρώτη παρασυρόμενη επιστημονική αποστολή ("North Pole-41") ολοκληρώθηκε επιτυχώς στο Μούρμανσκ πάνω στη νέα ανθεκτική στον πάγο αυτοκινούμενη πλατφόρμα "North Pole", που κατασκευάστηκε στη Ρωσία και τέθηκε σε λειτουργία το 2022 ( γράψαμε για αυτό το ειδικό σκάφος εδώ https://tehnoomsk.ru/archives/12050 ) Κατά τη διάρκεια σχεδόν δύο ετών εργασίας, οι πολικοί εξερευνητές μας κάλυψαν περισσότερα από 5.500 χιλιόμετρα στα μεγάλα γεωγραφικά πλάτη της Αρκτικής, ξεκινώντας τη διαδρομή τους από τα Νησιά της Νέας Σιβηρίας. Αφού εισήλθε στα ανοιχτά νερά του Ατλαντικού στην περιοχή Spitsbergen, ο «Βόρειος Πόλος» επέστρεψε με δική του ισχύ στο λιμάνι καταγωγής του Μούρμανσκ, από όπου τον Σεπτέμβριο του 2024 θα αναχωρήσει για μια νέα ερευνητική αποστολή («North Pole-42» ).
Ολοκληρώθηκε η πρώτη 20μηνη αρκτική αποστολή του νέου ρωσικού επιστημονικού σκάφους «North Pole»
19 Μαΐου 2024
Στις 17 Μαΐου 2024, η πρώτη παρασυρόμενη επιστημονική αποστολή ("North Pole-41") ολοκληρώθηκε επιτυχώς στο Μούρμανσκ πάνω στη νέα ανθεκτική στον πάγο αυτοκινούμενη πλατφόρμα "North Pole", που κατασκευάστηκε στη Ρωσία και τέθηκε σε λειτουργία το 2022 ( γράψαμε για αυτό το ειδικό σκάφος εδώ https://tehnoomsk.ru/archives/12050 ) Κατά τη διάρκεια σχεδόν δύο ετών εργασίας, οι πολικοί εξερευνητές μας κάλυψαν περισσότερα από 5.500 χιλιόμετρα στα μεγάλα γεωγραφικά πλάτη της Αρκτικής, ξεκινώντας τη διαδρομή τους από τα Νησιά της Νέας Σιβηρίας. Αφού εισήλθε στα ανοιχτά νερά του Ατλαντικού στην περιοχή Spitsbergen, ο «Βόρειος Πόλος» επέστρεψε με δική του ισχύ στο λιμάνι καταγωγής του Μούρμανσκ, από όπου τον Σεπτέμβριο του 2024 θα αναχωρήσει για μια νέα ερευνητική αποστολή («North Pole-42» ).
συνέχεια στο λινκ https://dzen.ru/a/ZkmUMAOM8A7eaiTp
==================
Η Ινδία και η Κίνα μπορούν να συμμετάσχουν στην έρευνα στην πλατφόρμα του Βόρειου Πόλου
Η παρασυρόμενη πολική αποστολή "North Pole-41", η οποία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά σε νέα μορφή - με την υποστήριξη μιας πλατφόρμας ανθεκτικής στον πάγο, ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2024. Ειδήσεις RIA
Ο Μακάροφ διευκρίνισε ότι το έγγραφο προβλέπει την επέκταση της συνεργασίας μεταξύ Ρωσίας και Ινδίας στον τομέα της επιστημονικής έρευνας και της επιμελητείας στις πολικές περιοχές. Ειδήσεις RIA
Η λίμνη Βοστόκ είναι ο μεγαλύτερος υποπαγετικός όγκος νερού στον κόσμο. Gazeta.Ru
Το 2013, το πρόγραμμα έπρεπε να περιοριστεί λόγω της τήξης των πάγων στην Αρκτική. Ειδήσεις RIA
Η Ινδία και η Κίνα μπορούν να συμμετάσχουν στην έρευνα στην πλατφόρμα του Βόρειου Πόλου
Η παρασυρόμενη πολική αποστολή "North Pole-41", η οποία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά σε νέα μορφή - με την υποστήριξη μιας πλατφόρμας ανθεκτικής στον πάγο, ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2024. Ειδήσεις RIA
Ο Μακάροφ διευκρίνισε ότι το έγγραφο προβλέπει την επέκταση της συνεργασίας μεταξύ Ρωσίας και Ινδίας στον τομέα της επιστημονικής έρευνας και της επιμελητείας στις πολικές περιοχές. Ειδήσεις RIA
Η λίμνη Βοστόκ είναι ο μεγαλύτερος υποπαγετικός όγκος νερού στον κόσμο. Gazeta.Ru
Το 2013, το πρόγραμμα έπρεπε να περιοριστεί λόγω της τήξης των πάγων στην Αρκτική. Ειδήσεις RIA
==================
AARI: Η Ρωσία και η Βραζιλία θα ξεκινήσουν μια αποστολή γύρω από την Ανταρκτική το φθινόπωρο
29 Ιουλίου 2024,
Η Ρωσική Ομοσπονδία και η Βραζιλία έχουν προγραμματίσει μια ερευνητική αποστολή σε όλο τον κόσμο γύρω από την Ανταρκτική. Μια διεθνής ομάδα ερευνητών από οκτώ χώρες BRICS θα αποπλεύσει με το πλοίο Akademik Treshnikov το ερχόμενο φθινόπωρο. Ο επικεφαλής του Ινστιτούτου Ερευνών Αρκτικής και Ανταρκτικής (AARI) Alexander Makarov δήλωσε σε συνέντευξή του στο RIA Novosti.
«Το φθινόπωρο, μια ρωσο-βραζιλιάνικη αποστολή σε όλο τον κόσμο γύρω από την Ανταρκτική θα ξεκινήσει. Το ρωσικό πλοίο θα καταπλεύσει στις ακτές της Νότιας Αμερικής τον Οκτώβριο, η έναρξη της αποστολής έχει προγραμματιστεί για τον Νοέμβριο. Πρόκειται για ένα αρκετά μεγάλο έργο που συγκεντρώνει επιστήμονες από οκτώ χώρες μέλη των BRICS», δήλωσε ο Makarov.
Ο Αλεξάντερ Μακάροφ δεν απέκλεισε ότι, μαζί με τη Βραζιλία, στο μέλλον θα είναι δυνατό να οργανωθεί παρόμοια πρωτοβουλία στην Αρκτική στην ανθεκτική στον πάγο πλατφόρμα του Βόρειου Πόλου.
Το θαλάσσιο σκάφος "North Pole" δεν έχει ανάλογο σε ολόκληρο τον κόσμο. Κατασκευάστηκε στα Ναυπηγεία Admiralty και δρομολογήθηκε το 2022. Έγινε για τους επιστήμονες μεταφορικό μέσο, σπίτι, ερευνητικό κέντρο, ακόμη και συσκευή μέτρησης.
29 Ιουλίου 2024,
Η Ρωσική Ομοσπονδία και η Βραζιλία έχουν προγραμματίσει μια ερευνητική αποστολή σε όλο τον κόσμο γύρω από την Ανταρκτική. Μια διεθνής ομάδα ερευνητών από οκτώ χώρες BRICS θα αποπλεύσει με το πλοίο Akademik Treshnikov το ερχόμενο φθινόπωρο. Ο επικεφαλής του Ινστιτούτου Ερευνών Αρκτικής και Ανταρκτικής (AARI) Alexander Makarov δήλωσε σε συνέντευξή του στο RIA Novosti.
«Το φθινόπωρο, μια ρωσο-βραζιλιάνικη αποστολή σε όλο τον κόσμο γύρω από την Ανταρκτική θα ξεκινήσει. Το ρωσικό πλοίο θα καταπλεύσει στις ακτές της Νότιας Αμερικής τον Οκτώβριο, η έναρξη της αποστολής έχει προγραμματιστεί για τον Νοέμβριο. Πρόκειται για ένα αρκετά μεγάλο έργο που συγκεντρώνει επιστήμονες από οκτώ χώρες μέλη των BRICS», δήλωσε ο Makarov.
Ο Αλεξάντερ Μακάροφ δεν απέκλεισε ότι, μαζί με τη Βραζιλία, στο μέλλον θα είναι δυνατό να οργανωθεί παρόμοια πρωτοβουλία στην Αρκτική στην ανθεκτική στον πάγο πλατφόρμα του Βόρειου Πόλου.
Το θαλάσσιο σκάφος "North Pole" δεν έχει ανάλογο σε ολόκληρο τον κόσμο. Κατασκευάστηκε στα Ναυπηγεία Admiralty και δρομολογήθηκε το 2022. Έγινε για τους επιστήμονες μεταφορικό μέσο, σπίτι, ερευνητικό κέντρο, ακόμη και συσκευή μέτρησης.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου