Οι επιστήμονες ανακάλυψαν μια μυστηριώδη σαρκοφάγο στον τάφο του Κέρβερου
Οι επιστήμονες ανακάλυψαν μια μυστηριώδη σαρκοφάγο στον τάφο του Κέρβερου
Η ανακάλυψη του "Τάφου του Κέρβερου" στην περιοχή της Νάπολης αποτελεί μια συναρπαστική είδηση για τον κόσμο της αρχαιολογίας. Ο τάφος, που χρονολογείται περίπου 2.000 χρόνια πριν, είναι διακοσμημένος με εντυπωσιακές τοιχογραφίες του μυθικού τρικέφαλου σκύλου, του Κέρβερου, φύλακα του Άδη στην αρχαία ελληνική μυθολογία. [Ανακαλύφθηκε στο Calvizzano, τοποθεσία San Pietro (Νάπολη, Ιταλία), ο εκπληκτικός ελληνιστικός τάφος που χρονολογείται πριν από 2.000 χρόνια. Η ανακάλυψη έγινε κατά τις εργασίες εκσκαφής για το δίκτυο ύδρευσης,]
Η ερμητικά σφραγισμένη σαρκοφάγος που βρέθηκε μέσα στον τάφο, εξετάστηκε με τη χρήση μικροσκοπικής βιντεοκάμερας, επιτρέποντας στους αρχαιολόγους να κοιτάξουν μέσα χωρίς να διαταράξουν την ακεραιότητα της ταφής. Αυτή η τεχνική αποκάλυψε πολύτιμες πληροφορίες για τις ταφικές πρακτικές και την κοινωνία της εποχής, προσφέροντας μια μοναδική ματιά στο παρελθόν. Η συνέχεια των ερευνών και η αποκατάσταση των τοιχογραφιών αναμένεται να φέρει στο φως ακόμη περισσότερα στοιχεία από αυτήν την εποχή, ενισχύοντας την κατανόηση της ιστορίας και της κληρονομιάς μας. Οι ανακαλύψεις αυτές δεν είναι μόνο αρχαιολογικά ευρήματα, αλλά και πολιτιστικοί θησαυροί που συνδέουν το παρόν με το μακρινό παρελθόν, αποκαλύπτοντας την πλούσια ιστορία της Μεσογείου. Η ανακάλυψη του "Τάφου του Κέρβερου" είναι ένα υπέροχο παράδειγμα του πώς η αρχαιολογία μπορεί να φωτίσει τις σκιές του χρόνου και να αποκαλύψει τα μυστικά των αρχαίων πολιτισμών.
Οι ερευνητές και οι ειδικοί είναι πολύ ενθουσιασμένοι με αυτό το εύρημα, καθώς μπορεί να είναι απλώς η αρχή για άλλες ενδιαφέρουσες ανακαλύψεις. Σύμφωνα με τους ειδικούς, θα μπορούσε να αποκαλυφθεί μια πλήρης νεκρόπολη.------------
Στον αρχαίο "Τάφο του Κέρβερου" βρέθηκαν πολλά ενδιαφέροντα αντικείμενα που μας δίνουν μια μοναδική εικόνα της ζωής και των πιστεύω της εποχής. Ανάμεσα στα ευρήματα ήταν δακρυδόχοι, μικρά δοχεία που χρησιμοποιούνταν για να αποθηκεύσουν δάκρυα σε περιόδους πένθους, και στλεγγίδες, αντικείμενα υγιεινής που χρησιμοποιούνταν για τον καθαρισμό του δέρματος στο μπάνιο. Επιπλέον, η σαρκοφάγος περιείχε μια σορό σε ύπτια θέση, καλυμμένη με σάβανο, πιθανώς μεταλλοποιημένη λόγω των ιδιαίτερων κλιματικών συνθηκών του θαλάμου ταφής. Η προσεκτική μελέτη αυτών των αντικειμένων θα μπορούσε να αποκαλύψει περισσότερα για τις ταφικές πρακτικές και την κοινωνική ιεραρχία της εποχής.
Ο Κέρβερος, ο φοβερός φύλακας του Άδη στην αρχαία ελληνική μυθολογία, είναι μια μορφή που συναρπάζει με την τρομακτική του εμφάνιση και την ισχυρή του παρουσία. Παρουσιάζεται συνήθως ως ένα τεράστιο σκυλί με τρία κεφάλια, αν και κάποιες πηγές αναφέρουν ότι είχε μέχρι και πενήντα κεφάλια! Η ουρά του Κέρβερου περιγράφεται συχνά ως ένα φοβερό φίδι, ενώ άλλες φορές φέρει πόδια λιονταριού ή φίδια σε όλο του το σώμα. Η γέννησή του από την Έχιδνα και τον Τυφώνα, δύο τεράτων της μυθολογίας, τον καθιστά αδελφό άλλων μυθικών τεράτων όπως ο Όρθρος, η Λερναία Ύδρα και η Χίμαιρα. Η αποστολή του Κέρβερου ήταν να εξασφαλίζει ότι οι νεκροί θα παρέμεναν στον Κάτω Κόσμο και ότι κανένας ζωντανός δεν θα μπορούσε να εισέλθει ή να εξέλθει χωρίς την άδεια του Άδη. Οι ήρωες της μυθολογίας όπως ο Ηρακλής και ο Ορφέας, είχαν τις δικές τους περιπέτειες με τον Κέρβερο, προσθέτοντας στον μύθο και την ιστορία του. Ο Κέρβερος δεν είναι μόνο ένας φύλακας αλλά και ένα σύμβολο της αναπόφευκτης μετάβασης από τη ζωή στον θάνατο, και της αιώνιας ισορροπίας μεταξύ των δύο κόσμων.
----------------
Οι επιστήμονες ανακάλυψαν μια μυστηριώδη σαρκοφάγο στον τάφο του Κέρβερου
26-7-24

Πέρυσι, ο λεγόμενος «τάφος του Κέρβερου» βρέθηκε στην περιοχή της Νάπολης. Αυτή η μοναδική ταφή, διακοσμημένη με φωτεινές τοιχογραφίες που απεικονίζουν ένα μυθικό τρίκεφαλο σκυλί, έγινε τότε πραγματική αίσθηση. Αλλά συνεχίζει να εκπλήσσει ακόμη και τώρα.
Κοιτάζοντας μέσα
Οι αρχαιολόγοι, με μεγάλη προσοχή, εξέτασαν το περιεχόμενο της ερμητικά σφραγισμένης σαρκοφάγου που βρίσκεται μέσα στον τάφο. Για να το κάνουν αυτό, χρησιμοποίησαν μια μικροσκοπική βιντεοκάμερα, η οποία τους επέτρεπε να κοιτάξουν μέσα χωρίς να διαταράξουν την ακεραιότητα της ταφής.
Μέσα στη σαρκοφάγο, οι επιστήμονες ανακάλυψαν καλοδιατηρημένα ανθρώπινα υπολείμματα. Το σώμα βρισκόταν ανάσκελα, καλυμμένο με σάβανο, το οποίο διατηρήθηκε ως εκ θαύματος, προφανώς λόγω του ερμητικά σφραγισμένου τάφου. Τα ταφικά αντικείμενα που περιβάλλαν τον νεκρό περιλάμβαναν κεραμικά αγγεία, αλοιφές και στλεγγίδες - όργανα για διαδικασίες υγιεινής.[Η στλεγγίδα ήταν αντικείμενο υγιεινής στην αρχαία Ελλάδα. Η χρήση του συνηθίζονταν πολύ στους Ελληνικούς και Ρωμαϊκούς χρόνους. Το χρησιμοποιούσαν στο μπάνιο για να ξύνουν με αυτό το δέρμα και να αφαιρούν επιφανειακά τις ακαθαρσίες.]
Ταφικό Μυστήριο
Η φροντίδα με την οποία έγινε η ταφή υποδηλώνει την υψηλή θέση του θαμμένου. Πιθανότατα ήταν μέλος της τοπικής κοινωνίας με επιρροή, ίσως αρχηγός κυρίαρχης οικογένειας. Αυτή η υπόθεση επιβεβαιώνεται από την παρουσία πλούσιων τάφων. Οι επιστήμονες πήραν επίσης δείγματα DNA για περαιτέρω έρευνα, τα οποία θα καθορίσουν τα γενετικά χαρακτηριστικά αυτού του ατόμου και θα εντοπίσουν την καταγωγή του.
Μυστήρια κρέμας και βοτάνων
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους επιστήμονες είχε η φυτική κρέμα που κάλυπτε το σώμα του νεκρού. Η ανάλυση έδειξε ότι η κρέμα ήταν φτιαγμένη από πολυετή βότανα, συμπεριλαμβανομένης της αψιθιάς. Οι επιστήμονες προτείνουν ότι αυτή η ουσία χρησιμοποιήθηκε για να επιβραδύνει τη διαδικασία αποσύνθεσης του σώματος και μπορεί να είχε χρησιμοποιηθεί σε διάφορες ιερές τελετουργίες.
26-7-24
Πέρυσι, ο λεγόμενος «τάφος του Κέρβερου» βρέθηκε στην περιοχή της Νάπολης. Αυτή η μοναδική ταφή, διακοσμημένη με φωτεινές τοιχογραφίες που απεικονίζουν ένα μυθικό τρίκεφαλο σκυλί, έγινε τότε πραγματική αίσθηση. Αλλά συνεχίζει να εκπλήσσει ακόμη και τώρα.
Κοιτάζοντας μέσα
Οι αρχαιολόγοι, με μεγάλη προσοχή, εξέτασαν το περιεχόμενο της ερμητικά σφραγισμένης σαρκοφάγου που βρίσκεται μέσα στον τάφο. Για να το κάνουν αυτό, χρησιμοποίησαν μια μικροσκοπική βιντεοκάμερα, η οποία τους επέτρεπε να κοιτάξουν μέσα χωρίς να διαταράξουν την ακεραιότητα της ταφής.
Μέσα στη σαρκοφάγο, οι επιστήμονες ανακάλυψαν καλοδιατηρημένα ανθρώπινα υπολείμματα. Το σώμα βρισκόταν ανάσκελα, καλυμμένο με σάβανο, το οποίο διατηρήθηκε ως εκ θαύματος, προφανώς λόγω του ερμητικά σφραγισμένου τάφου. Τα ταφικά αντικείμενα που περιβάλλαν τον νεκρό περιλάμβαναν κεραμικά αγγεία, αλοιφές και στλεγγίδες - όργανα για διαδικασίες υγιεινής.[Η στλεγγίδα ήταν αντικείμενο υγιεινής στην αρχαία Ελλάδα. Η χρήση του συνηθίζονταν πολύ στους Ελληνικούς και Ρωμαϊκούς χρόνους. Το χρησιμοποιούσαν στο μπάνιο για να ξύνουν με αυτό το δέρμα και να αφαιρούν επιφανειακά τις ακαθαρσίες.]
[Στον αρχαίο τάφο του Κέρβερου, που ανακαλύφθηκε στην περιοχή της Νάπολης, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν μια πληθώρα αντικειμένων που προσφέρουν μια πολύτιμη ματιά στις ταφικές πρακτικές και την κοινωνική δομή της εποχής. Εκτός από τους δακρυδόχους και τις στλεγγίδες, ο τάφος περιείχε και άλλα εντυπωσιακά κτερίσματα. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν κεραμικά και γυάλινα δοχεία, που χρησιμοποιούνταν σε τελετουργίες και ως δοχεία για τη συλλογή δακρύων σε περιόδους πένθους. Η προσεκτική μελέτη αυτών των αντικειμένων και η συνεχιζόμενη ανασκαφή στην περιοχή αναμένεται να αποκαλύψει ακόμη περισσότερα για την ιστορία και τις παραδόσεις της αρχαίας Νάπολης.]
Ταφικό Μυστήριο
Η φροντίδα με την οποία έγινε η ταφή υποδηλώνει την υψηλή θέση του θαμμένου. Πιθανότατα ήταν μέλος της τοπικής κοινωνίας με επιρροή, ίσως αρχηγός κυρίαρχης οικογένειας. Αυτή η υπόθεση επιβεβαιώνεται από την παρουσία πλούσιων τάφων. Οι επιστήμονες πήραν επίσης δείγματα DNA για περαιτέρω έρευνα, τα οποία θα καθορίσουν τα γενετικά χαρακτηριστικά αυτού του ατόμου και θα εντοπίσουν την καταγωγή του.
Μυστήρια κρέμας και βοτάνων
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους επιστήμονες είχε η φυτική κρέμα που κάλυπτε το σώμα του νεκρού. Η ανάλυση έδειξε ότι η κρέμα ήταν φτιαγμένη από πολυετή βότανα, συμπεριλαμβανομένης της αψιθιάς. Οι επιστήμονες προτείνουν ότι αυτή η ουσία χρησιμοποιήθηκε για να επιβραδύνει τη διαδικασία αποσύνθεσης του σώματος και μπορεί να είχε χρησιμοποιηθεί σε διάφορες ιερές τελετουργίες.
Οι ερευνητές, με απαράμιλλη προσοχή, αποκάλυψαν τα μυστικά της ερμητικά σφραγισμένης σαρκοφάγου, η οποία φυλάσσεται μέσα στον τάφο. Η φυτική κρέμα που βρέθηκε να καλύπτει το σώμα του νεκρού, φτιαγμένη από πολυετή βότανα και αψιθιά, προσφέρει μια μοναδική ματιά στις ταφικές πρακτικές και τις ιερές τελετουργίες της αρχαιότητας. Η ανάλυση της κρέμας αποκάλυψε ότι ίσως χρησιμοποιούνταν για την επιβράδυνση της διαδικασίας αποσύνθεσης, μια τεχνική που μαρτυρά την προηγμένη γνώση των αρχαίων πολιτισμών στην συντήρηση των νεκρών. Αυτό το εύρημα ενισχύει την σύνδεση μεταξύ της μυθολογίας, της ιστορίας και των παραδόσεων που διαμόρφωσαν τον τρόπο ζωής και την αντίληψη για τον θάνατο στην αρχαία εποχή. Η ανακάλυψη αυτή ανοίγει νέους δρόμους για την κατανόηση των αρχαίων τελετουργικών και της σημασίας τους στις κοινωνίες που τα ακολουθούσαν.
Η αψιθιά, γνωστή και ως Artemisia absinthium, είναι ένα ποώδες πολυετές φυτό που ανήκει στο γένος Αρτεμισία. Είναι ένα αρωματικό φυτό με χαρακτηριστικά βαθυπράσινα, στενά και λογχοειδή φύλλα, και μικρά κιτρινοπράσινα άνθη που εμφανίζονται το καλοκαίρι. Η αψιθιά ευδοκιμεί σε εύκρατες και θερμές χώρες και συναντάται συχνά σε ξηρά εδάφη και βραχώδεις τόπους. Έχει μια πλούσια ιστορία χρήσης, καθώς οι αρχαίοι Έλληνες και Ρωμαίοι την χρησιμοποιούσαν για τις θεραπευτικές της ιδιότητες, κυρίως για τη βελτίωση της πέψης και της όρεξης. Επίσης, η αψιθιά έχει συνδεθεί με την παρασκευή του ποτού αψέντι, ένα ποτό με έντονο χρώμα και γεύση, που ήταν δημοφιλές στην Ευρώπη του 19ου αιώνα.
Η αψιθιά, με την πλούσια ιστορία της στην παράδοση και τη θεραπευτική χρήση, έχει αφήσει το στίγμα της στον πολιτισμό. Από την αρχαιότητα, όπου ο Ιπποκράτης τη χρησιμοποιούσε για τις ιατρικές της ιδιότητες, μέχρι την Κινέζικη ιατρική και την Μοξαθεραπεία, η αψιθιά έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της υγείας και της ευεξίας. Στη Ρωμαϊκή εποχή, οι στρατιώτες την τοποθετούσαν στα σανδάλια τους για να αντέχουν τις μακριές πεζοπορίες, ενώ η φήμη της για την καταπραϋντική της δράση στα πόδια διατηρείται μέχρι σήμερα. Στον Μεσαίωνα, της αποδόθηκαν "μαγικές" ιδιότητες και πίστευαν ότι προστατεύει τα σπίτια από κακά πνεύματα. Η αψιθιά χρησιμοποιείται επίσης στην παρασκευή εντομοαπωθητικών, καθώς οι φρέσκοι ή αποξηραμένοι βλαστοί αποκρούουν τα έντομα και τα ποντίκια. Στη σύγχρονη εποχή, η αψιθιά συνεχίζει να είναι αντικείμενο μελέτης και εκτίμησης, καθώς οι ιδιότητές της προσφέρουν μια γέφυρα μεταξύ παράδοσης και επιστήμης, ενώνοντας το παρελθόν με το μέλλον στην αναζήτηση για φυσικές θεραπείες και βιώσιμες λύσεις για την υγεία και την ευημερία.
[Η Μοξαθεραπεία είναι μια παραδοσιακή Κινέζικη θεραπευτική τεχνική που χρησιμοποιεί θερμότητα για την ενίσχυση της υγείας και την πρόληψη ασθενειών. Συνδυάζεται συχνά με τον βελονισμό και εφαρμόζεται με την καύση της μόξας, μιας ουσίας που προέρχεται από το βότανο Artemisia vulgaris, γνωστό και ως αψιθιά. Η θερμότητα που παράγεται από την καύση της μόξας εφαρμόζεται σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος για να διεγείρει τη ροή της ζωτικής ενέργειας QI και να βοηθήσει στην αποκατάσταση της ισορροπίας στο σώμα. Αυτή η τεχνική θεωρείται ότι βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, ανακουφίζει από πόνους, αποβάλλει τις τοξίνες και ενισχύει την γενική ευεξία.]
https://dzen.ru/a/ZqO9co3cDxosTfSg
https://dzen.ru/a/ZqO9co3cDxosTfSg
σχόλιο αναγνώστη
Αυτοί οι βαμμένοι άντρες μοιάζουν με Αιγόκερους!
Με οπλές κατσίκας ή αλόγου και ουρά ψαριού ή φιδιού!
Το παρατηρεί κανείς άλλος αυτό;
Είναι θαλάσσιοι κένταυροι;
Με οπλές κατσίκας ή αλόγου και ουρά ψαριού ή φιδιού!
Το παρατηρεί κανείς άλλος αυτό;
Είναι θαλάσσιοι κένταυροι;
------
Οι θαλάσσιοι κένταυροι είναι μυθικά πλάσματα που συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά των κενταύρων και των θαλάσσιων όντων. Στην αρχαία ελληνική τέχνη, οι κένταυροι απεικονίζονται συνήθως με το άνω μέρος του σώματος ανθρώπου και το κάτω μέρος αλόγου. Ωστόσο, οι θαλάσσιοι κένταυροι, που είναι λιγότερο γνωστοί, φαίνεται να έχουν το κάτω μέρος του σώματος κάποιου θαλάσσιου πλάσματος, όπως ενός ψαριού ή κάποιου άλλου θαλάσσιου οντότητας. Αυτή η μορφή τους δίνει μια μοναδική θέση στη μυθολογία και την τέχνη, συνδυάζοντας την ισχύ και την αγριότητα του κένταυρου με την μυστηριώδη και απρόβλεπτη φύση της θάλασσας. Η εικονογράφηση των θαλάσσιων κενταύρων στα αρχαία ψηφιδωτά και τα έργα τέχνης αποτελεί μια μαρτυρία της πλούσιας φαντασίας και της αγάπης των αρχαίων Ελλήνων για την αφήγηση ιστοριών που συνδυάζουν τον φυσικό και τον μυθικό κόσμο.
Οι θαλάσσιοι κένταυροι και οι αιγόκεροι είναι δύο διαφορετικά μυθικά πλάσματα με ξεχωριστή παρουσία στην αρχαία μυθολογία. Οι θαλάσσιοι κένταυροι, όπως προαναφέρθηκε, είναι υβρίδια ανθρώπου και θαλάσσιου πλάσματος, ενώ οι αιγόκεροι, γνωστοί και ως Καπρικόρνοι, συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά του αιγός και του ιχθύος. Στην αστρολογία, ο Αιγόκερως είναι ένα ζώδιο που αντιπροσωπεύει την εργατικότητα, την φιλοδοξία και την πειθαρχία. Αν και και τα δύο πλάσματα έχουν θαλάσσια στοιχεία, η εικονογραφική τους απεικόνιση και οι μυθολογικοί τους ρόλοι διαφέρουν σημαντικά. Οι θαλάσσιοι κένταυροι είναι πιο σπάνιοι στην μυθολογία και δεν έχουν την ίδια συμβολική σημασία με τους αιγόκερους, οι οποίοι συχνά συνδέονται με την ανάδυση της σοφίας και της σταθερότητας από τον χαοτικό κόσμο της θάλασσας. Ενώ οι αιγόκεροι είναι στενά συνδεδεμένοι με τον κύκλο του ζωδιακού, οι θαλάσσιοι κένταυροι παραμένουν μια πιο μυστηριώδης παρουσία, που εμπλουτίζει την ποικιλομορφία των μυθικών όντων της αρχαιότητας.
====================
[Η ανακάλυψη του "τάφου του Κέρβερου" στη Νάπολη της Ιταλίας αποτελεί μια σημαντική αρχαιολογική εύρεση, που προσφέρει νέα δεδομένα για τις ταφικές πρακτικές της Αρχαίας Ρώμης. Ο τάφος, που χρονολογείται περίπου 2.000 χρόνια πριν, περιέχει μια σαρκοφάγο με τέλεια διατηρημένες μούμιες, οι οποίες φαίνεται να έχουν ταριχευτεί με φυτικές κρέμες. Εντυπωσιακές τοιχογραφίες κοσμούν την είσοδο και τους τοίχους του τάφου, με την πιο διάσημη να απεικονίζει τον Κέρβερο, τον τρικέφαλο σκύλο της ελληνικής μυθολογίας, φύλακα του κάτω κόσμου. Η ανακάλυψη αυτή προσφέρει μια μοναδική ματιά στις πεποιθήσεις και τις τελετουργίες που σχετίζονται με τον θάνατο και την μετά θάνατον ζωή στην αρχαία Ρωμαϊκή κοινωνία.]
----------------
Ανακαλύφθηκε στον τάφο του Κέρβερου στη Νάπολη σαρκοφάγος 2.000 ετών που περιέχει «εξαιρετικά διατηρημένη» μούμια
Ο «Τάφος του Κέρβερου» 2000 ετών άνοιξε στην Ιταλία
27.07.2024
Για πρώτη φορά σε δύο χιλιάδες χρόνια, οι ερευνητές κατάφεραν να κοιτάξουν μέσα σε μια σφραγισμένη σαρκοφάγο στον τάφο του Cerberus, που βρίσκεται στο Giugliano, κοντά στη Νάπολη.
Στην Ιταλία άνοιξε ο 2000χρονος "τάφος του Κέρβερου".
Ο τάφος, ζωγραφισμένος με τοιχογραφίες που ανακαλύφθηκε πέρυσι, έχει γίνει μια πραγματική αίσθηση. Χρησιμοποιώντας μια μικρο-κάμερα, οι αρχαιολόγοι μπόρεσαν να διεισδύσουν στη ρωγμή της σαρκοφάγου και να καταγράψουν μοναδικά πλάνα του περιεχομένου της. Αυτή η ανακάλυψη κατέστησε δυνατή την εμφάνιση ενός σώματος θαμμένου σε ύπτια θέση και καλυμμένου με σάβανο. Οι μοναδικές συνθήκες της σφραγισμένης σαρκοφάγου και του θαλάμου του τάφου διατήρησαν τα υφάσματα που έχουν ήδη μεταλλοποιηθεί.
Κεραμικά αγγεία, αλοιφές και στλεγγίδες βρέθηκαν γύρω από το σώμα του αποθανόντος, υποδεικνύοντας την υψηλή κοινωνική του θέση. Η φροντίδα με την οποία χτίστηκε [κατασκευάστηκε] ο τάφος και ο πλούτος του αποθέματος [των ταφικών αντικειμένων] υποδηλώνουν ότι ένα σημαντικό πρόσωπο, ίσως ο επικεφαλής της οικογένειας, είναι θαμμένος εδώ.
"Ο τάφος του Κέρβερου παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την περιοχή των Φλεγραίων κοντά στο Λιτέρνουμ, διευρύνοντας τις γνώσεις για το παρελθόν και προσφέροντας ευκαιρίες για διεπιστημονική έρευνα", εξήγησε ο επιθεωρητής Μαριάνο Νούτσο [Mariano Nuzzo].
[Η περιοχή των Φλεγραίων Πεδίων, κοντά στη Νάπολη της Ιταλίας, είναι γνωστή για την ηφαιστειακή της δραστηριότητα και την πλούσια μυθολογική της ιστορία. Αποτελεί μια μεγάλη καλντέρα διαμέτρου 13 χιλιομέτρων, με το ψηλότερο σημείο της να βρίσκεται 458 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Στην περιοχή υπάρχει έντονη υδροθερμική κυκλοφορία, ενώ αέρια εκλύονται από τον κρατήρα Σολφατάρα. Τα Φλεγραία Πεδία έχουν ανακηρυχθεί περιφερειακό πάρκο από το 2003 και περιλαμβάνουν 24 κρατήρες και ηφαιστειακά οικοδομήματα, τα περισσότερα υποθαλάσσια. Στην περιοχή έχουν παρατηρηθεί βραδυσεισμικά φαινόμενα, και η πόλη του Ποτσουόλι έχει ανυψωθεί κατά τρία μέτρα από τη δεκαετία του 1960. Μυθολογικά, τα Φλεγραία Πεδία συνδέονται με τον θεό της φωτιάς Βούλκαν και την είσοδο για τον κάτω κόσμο, ενώ σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, εκεί σκότωσε ο Ηρακλής τους Γίγαντες.
Τα Φλεγραία Πεδία, μια περιοχή κοντά στη Νάπολη της Ιταλίας, είναι γεμάτα με μυθολογικές αναφορές και ιστορίες. Σύμφωνα με τη ρωμαϊκή μυθολογία, ήταν η κατοικία του θεού της φωτιάς Βούλκαν και η είσοδος για τον κάτω κόσμο βρισκόταν εκεί. Η ελληνική μυθολογία αναφέρει ότι στα Φλεγραία Πεδία ο Ηρακλής σκότωσε τους Γίγαντες, στην περίφημη μάχη των Γιγαντομαχιών. Επιπλέον, η περιοχή συνδέεται με τον Κύκλωπα Πολυφήμο και τον Οδυσσέα, καθώς και με την Συβαρίτιδα Κίρκη, η οποία μετέτρεπε τους ανθρώπους σε ζώα. Οι μύθοι αυτοί αντανακλούν την πλούσια και δυναμική πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής, προσδίδοντας μια μαγική αύρα στο ήδη εντυπωσιακό φυσικό τοπίο.
Οι μύθοι που περιβάλλουν τα Φλεγραία Πεδία είναι πολυάριθμοι και ποικίλοι, αντανακλώντας την πλούσια πολιτιστική και θρησκευτική ιστορία της περιοχής. Εκτός από την κατοικία του Βούλκαν και την μάχη του Ηρακλή με τους Γίγαντες, η περιοχή συνδέεται επίσης με τον Αισχύλο, ο οποίος στην τραγωδία του "Προμηθέας Δεσμώτης" αναφέρει τα Φλεγραία Πεδία ως τον τόπο όπου ο Προμηθέας δέθηκε και τιμωρήθηκε από τον Δία. Επιπλέον, ο Ρωμαίος ποιητής Βιργίλιος στην "Αινειάδα" περιγράφει την είσοδο στον κάτω κόσμο ως βρίσκονται στα Φλεγραία Πεδία, κοντά στη λίμνη Αβέρνο. Η περιοχή είναι επίσης γνωστή για την Σιβύλλα της Κούμης, μια προφήτισσα που φέρεται να έδωσε τις προφητείες της στον Αινεία κατά την επίσκεψή του στον κάτω κόσμο. Τέλος, ο Στράβων στη Γεωγραφία του αναφέρει τα Φλεγραία Πεδία ως τον τόπο όπου ο Τύφων, ένας τεράστιος δράκος που πολέμησε τους θεούς, έχει θαφτεί κάτω από το ηφαίστειο.
Στην περιοχή των Φλεγραίων Πεδίων, η φύση και η μυθολογία συνυφαίνονται σε ένα πλούσιο υφάδι ιστοριών και παραδόσεων. Οι αρχαίοι Έλληνες και Ρωμαίοι πίστευαν ότι η ηφαιστειακή δραστηριότητα της περιοχής ήταν συνδεδεμένη με τους θεούς και τους μύθους τους. Για παράδειγμα, ο θεός Βούλκαν, ο θεός της φωτιάς και των ηφαιστείων, θεωρούνταν ότι είχε την κατοικία του εκεί, και η είσοδος για τον κάτω κόσμο βρισκόταν στα Φλεγραία Πεδία. Επιπλέον, οι σεισμοί και οι ανυψώσεις του εδάφους ερμηνεύονταν ως ένδειξη της οργής ή της δραστηριότητας των θεών. Η Σιβύλλα της Κούμης, μια προφήτισσα που φέρεται να έδωσε τις προφητείες της στον Αινεία, συνδέεται επίσης με την περιοχή, καθώς και ο Τύφων, ένας τεράστιος δράκος που πολέμησε τους θεούς και θεωρείται ότι έχει θαφτεί κάτω από το ηφαίστειο. Αυτές οι μυθολογικές παραδόσεις αντανακλούν την ανθρώπινη προσπάθεια να ερμηνεύσει και να δώσει νόημα στα φυσικά φαινόμενα που τους περιβάλλουν.]
"Στην πραγματικότητα, τους τελευταίους μήνες, οι εργαστηριακές αναλύσεις δειγμάτων που ελήφθησαν από ταφές και στρώματα ιζημάτων επέστρεψαν ένα σημαντικό ποσό δεδομένων σχετικά με το χειρισμό του σώματος του αποθανόντος και το τελετουργικό κηδείας που πραγματοποιήθηκε, εμπλουτίζοντας σημαντικά το πανόραμα των γνώσεών μας".
Τα ευρήματα δεν περιορίζονται σε μία σαρκοφάγο. Δείγματα από άλλες ταφές σε ταφικά κρεβάτια στο μαυσωλείο παρείχαν επίσης πολύτιμες πληροφορίες. Η ανάλυση γύρης και η μικροσκοπική παρατήρηση έδειξαν την παρουσία Μαριών και αψιθιάς. Αυτά τα φυτά πιθανότατα χρησιμοποιήθηκαν σε κρέμες για να αποτρέψουν την αποσύνθεση των σωμάτων.
Οι εργασίες στον τάφο του Κέρβερου συνεχίζονται. Τους επόμενους μήνες, αρχαιολόγοι και επιστήμονες θα πραγματοποιήσουν εργαστηριακές αναλύσεις των δειγμάτων που ελήφθησαν, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης DNA ανθρώπινων υπολειμμάτων. Αυτές οι μελέτες θα βοηθήσουν στην ανασυγκρότηση του ιστορικού και κοινωνικού πλαισίου της αρχαίας Κοινότητας, ρίχνοντας φως στη ζωή και τις παραδόσεις της.
====================
Ένας τάφος 2.000 ετών του Κέρβερου βρέθηκε στη Νάπολη
9 Οκτωβρίου 2023
Αυτό συμβαίνει συχνά όταν μια πόλη στέκεται πάνω σε αρχαία ερείπια. Σε μια γεωργική περιοχή κοντά στη Νάπολη, επρόκειτο να τοποθετήσουν ένα σύστημα παροχής νερού και βρέθηκε μια νεκρόπολη της Ρωμαϊκής εποχής. Φυσικά, βρέθηκαν στη διαδικασία της αρχαιολογικής εξερεύνησης, η οποία αναγκαστικά προηγείται οποιασδήποτε κατασκευής σε τέτοια μέρη.
Οι ταφές και οι Αποτεφρώσεις της νεκρόπολης καλύπτουν σχεδόν 400 χρόνια, από τη Ρωμαϊκή Δημοκρατία μέχρι τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Στην άκρη του νεκροταφείου υπήρχε ένας τοίχος από τραχιά [ακατέργαστη] πέτρα, ο οποίος αποδείχθηκε ότι ήταν ο μπροστινός τοίχος ενός τέλεια διατηρημένου τάφου. Η τετράγωνη είσοδος, που βρίσκεται στην κορυφή της δομής, ήταν καλυμμένη με μια βαριά πλάκα τάφρου. Μετά την αφαίρεσή της, οι αρχαιολόγοι διείσδυσαν στον ταφικό θάλαμο, ο οποίος δεν είχε διαταραχθεί για πολλούς αιώνες. Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, ο τάφος είναι περίπου 2000 ετών.
Οι πίνακες στους τοίχους με διάφορα μυθολογικά θέματα, τα οποία έχουν διατηρήσει φωτεινά χρώματα, είναι ιδιαίτερα εκπληκτικά. Μία από τις εικόνες που έδωσαν το όνομά του στον τάφο απεικονίζει το 12ο, πιο επικίνδυνο από τα κατορθώματα του Ηρακλή, όταν αυτός, καθοδηγούμενος από τον Ερμή, κατέβηκε στον Άδη για να πιάσει τον τρικέφαλο σκύλο τέρας Κέρβερο. Ένα σκυλί με τέσσερα μπροστινά πόδια φαίνεται ενδιαφέρον…
Ένας άλλος τοίχος του ταφικού θαλάμου απεικονίζει ένα ζευγάρι ιχθυοκενταύρων, θεούς της θάλασσας με τον κορμό ενός ανθρώπου, τα μπροστινά πόδια ενός αλόγου και μακριές ουρές ψαριών που κρατούν μια στρογγυλή ασπίδα. Συνοδεύονται από δύο φτερωτά μωρά έρωτα.
Μέσα στον τάφο υπήρχαν επίσης τρεις ζωγραφισμένοι βωμοί με σκεύη σπονδής και, αξιοσημείωτα, οι ίδιοι οι νεκροί, τοποθετημένοι σε νεκρικές κλίνες δίπλα σε πλούσια επιτύμβια αντικείμενα [αντικείμενα κηδείας]. Η έρευνα του θαλάμου του τάφου και ολόκληρης της νεκρόπολης μόλις ξεκίνησε.
================
Οι πολυθεϊστικές επιδράσεις στα Φλεγραία Πεδία είναι εμφανείς μέσα από την πλούσια μυθολογική και θρησκευτική κληρονομιά της περιοχής. Η περιοχή, γνωστή για την ηφαιστειακή της δραστηριότητα, ήταν ιδιαίτερα σημαντική στην αρχαία θρησκεία και μυθολογία, καθώς θεωρούνταν η κατοικία του θεού Βούλκαν και η είσοδος για τον κάτω κόσμο. Οι αρχαίοι Έλληνες και Ρωμαίοι πίστευαν ότι οι φυσικές διεργασίες και τα φαινόμενα, όπως οι σεισμοί και οι ηφαιστειακές εκρήξεις, ήταν ένδειξη της θεϊκής παρουσίας και δράσης. Αυτές οι πεποιθήσεις ενσωματώθηκαν στις τελετουργίες και στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, ενώ οι μύθοι και οι θρύλοι που προέκυψαν από αυτές τις πεποιθήσεις συνέχισαν να επηρεάζουν την πολιτιστική ταυτότητα της περιοχής μέχρι και σήμερα.
=============
Οι ιχθυοκένταυροι, μια μοναδική προσθήκη στον πλούτο της ελληνικής μυθολογίας, είναι πλάσματα με ανθρώπινο κορμό και ουρά ιχθύος. Αν και δεν υπάρχουν μύθοι που να τους συνδέουν άμεσα με την αρχαία μυθολογία, οι ιχθυοκένταυροι εμφανίζονται σε τέχνη και αναγλύφους της μετακλασσικής περιόδου, όπως στο μεγάλο βωμό της Περγάμου και σε έργα του Βατικανού και του Εθνικού Μουσείου Αθηνών. Συχνά συγχέονται με τους Τρίτωνες, θαλάσσιες θεότητες με ανθρώπινο σώμα και ιχθυοειδή ουρά, αλλά διαφέρουν στα χαρακτηριστικά τους, όπως οι κεραίες αστακού που φέρουν οι Τρίτωνες. Οι ιχθυοκένταυροι απεικονίζονται ως ειρηνικά και φιλήσυχα πλάσματα, σε αντίθεση με τους πιο παρορμητικούς και ευερέθιστους Κένταυρους. Η απεικόνισή τους στην τέχνη μπορεί να είναι μια αλληγορία για την ισχύ της θάλασσας, που μπορεί να είναι ταυτόχρονα δημιουργική και καταστροφική.
-------------------
Ο Αιγόκερως, γνωστός και ως Capricorn στην αστρολογία, είναι ένα ζώδιο που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά της κατσίκας και της ουράς ενός ψαριού. Αυτή η μορφή μπορεί να θυμίζει τους ιχθυοκένταυρους, μυθικά πλάσματα με τον κορμό ανθρώπου και την ουρά ψαριού, αλλά υπάρχουν διαφορές. Οι ιχθυοκένταυροι δεν είναι μέρος της κλασικής ελληνικής μυθολογίας και δεν έχουν άμεση σχέση με τα ζώδια. Ενώ ο Αιγόκερως απεικονίζεται συχνά ως σύμβολο σοβαρότητας και πρακτικότητας, οι ιχθυοκένταυροι συνήθως απεικονίζονται σε τέχνη και αναγλύφους ως ειρηνικά και φιλήσυχα πλάσματα. Η μορφή του Αιγόκερως μπορεί να έχει εμπνευστεί από την αστρολογική και αστρονομική παράδοση, ενώ οι ιχθυοκένταυροι είναι πιθανότερο να αποτελούν μια καλλιτεχνική αλληγορία της θάλασσας και των ιδιοτήτων της. Συνεπώς, παρόλο που υπάρχει μια οπτική ομοιότητα, οι δύο μορφές έχουν διαφορετική προέλευση και συμβολισμό. Εντούτοις, και οι δύο μορφές αντανακλούν την ανθρώπινη προσπάθεια να ερμηνεύσει και να δώσει νόημα στον κόσμο μέσα από τη μυθοπλασία και την αστρολογία. Τέλος, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι αναφορές στους ιχθυοκένταυρους στην τέχνη και την αστρολογία είναι συμβολικές και δεν αποτελούν μέρος της επίσημης μυθολογίας.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου